
ژئودتیکا | Geodetica مجموعه ای برای مهندسان نقشه بردار
info(at)geodetica.ir
به شیب عرضی جاده یا راه آهن در قوس، دِوِر (dever) یا بربلندی می گویند. به دلیل ایجاد نیروی گریز از مرکز در هنگام عبور وسیله نقلیه در قوس در صورتیکه نیروی اصطکاک بین چرخ و جاده کمتر از نیروی گریز از مرکز باشد وسیله نقلیه به خارج از قوس پرت خواهد شد و برای ایجاد نیروی اصطکاک کافی در قوس، دور یا بربلندی طراحی می کنند. در این آموزش ها شما با نحوه اعمال دور یا بربلندی (SuperElevation) در جاده آشنا می شوید.
بربلندی یا دور در Civil 3d در مسیر رفت و برگشت مجزا:
بربلندی یا دور در Civil 3d در مسیر رفت و برگشت مشترک: